Тема: Вопросы по метрическим книгам
Тема для вопросов и ответов по метрическим книгам
Міжнародний генеалогічний форум * International Genealogical Forum |
Ви не ввійшли . Будь ласка , увійдіть або зареєструйтесь .
Тема для вопросов и ответов по метрическим книгам
Мне тут попалась странная запись в метрической книге - из серии "что бы это значило?"
МК за 1843 год 1-я часть, село Веприк Васильковского у. Киевской губ.
Запись сделана в конце всех записей после подведения итогов за весь год, почерк другой
26 девочка Антонина, 13июня/11июля
Родители-отставный Штабскапитан Іаков Федоров Шандировскій и законная его жена Соломонида Францова оба православного исповедания.
Воспреемники-2го стана Васильковскаго уезда пристав Титулярній Советник Василий Стефанов Краковецкий и Люстратора Титулярного Севетника Александра Сто...бицова жена София Станиславова
Таинство совершили-приходский священник Феодор Чернявский с Стихарнім дьячком Марком Погорецким
Сия статья записана на основании Указа Консистории от 30 ноября 1851года №8500
Архиваріус Опанасевич
D_i_V_a
Можливо було пропущено запис в свій час , а потім як зясували дописали згідно указу Консисторії.
D_i_V_a
Можливо було пропущено запис в свій час , а потім як зясували дописали згідно указу Консисторії.
Дякую, це перше, шо приходить у голову...
Але потім вирішила зробити ще якісь припущення - наприклад, не могло б це відбутися внаслідок зміни батьками (або одного з батьків) віросповідання, переходу скажімо з уніятскої чи римо-католицької церкви до православної?
Таже метрическая книга, 3-я часть
24 января (погребение 26) 1843, умер - села Веприка чиновник 14-го класса Ефрем Яковлев Сичинский, 70 лет - от стесненія в груде
В єтом случае интересует не болезнь, а чем занимался чиновник 14-го класса? Что за должности могли сообветсвовать єтому положению?
И еще вопрос - предыдущий вопрос про чиновника и также еще не заданный вопрос про люстратора из другой записи задавать в этой теме или надо создавать отдельную?
Что скажете?
Табель о рангах
Класс XIV
Гражданские чины (статские)
Коллежский регистратор
Коллежский юнкер(коллегии-юнкер) (1720-1822)
Военные чины
Фендрик в пехоте (1722—1730)
Прапорщик в пехоте (1730—1884)
Корнет в кавалерии (1731—1884)
Штык-юнкер в артиллерии (1722—1796)
Хорунжий у казаков (до 1884)
Мичман во флоте (1732—1796)
Придворные чины
Нет
Срок выслуги[4] до получения следующего чина, следующий гражданский чин
3 года↗Губернский секретарь
Обращения соответственно классу - Ваше благородие.
почитайте здесь (очень интересно): https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0 … 0%B0%D1%85
D_i_V_a
Можливо було пропущено запис в свій час , а потім як зясували дописали згідно указу Консисторії.Дякую, це перше, шо приходить у голову...
Але потім вирішила зробити ще якісь припущення - наприклад, не могло б це відбутися внаслідок зміни батьками (або одного з батьків) віросповідання, переходу скажімо з уніятскої чи римо-католицької церкви до православної?
Переходи записи я зустрічала, дорослих людей, з приводу дітей не знаю. А ви не пробували в пошуковику у мормонів понабирати прізвище Шандировскій, які ще були записи по цій родині????
И еще вопрос - предыдущий вопрос про чиновника и также еще не заданный вопрос про люстратора из другой записи задавать в этой теме или надо создавать отдельную?
Что скажете?
Отдельную. О табеле о рангах в Рос. Империи.
D_i_V_a https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:FNVH-G9M запис про смерть скоріш всього сина Шандаровського 1841 рік, це напевно не через перехід додали запис 1843
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:FNVH-V2H запис про народження сина в цій же родині.
... ценапевно не через перехід додали запис 1843...
Гениально, Оленка, спасибо... "проспали" церковно-служители запись! Там такой гадкий почерк у писаря в этом году, бр-р-р
В мене така ситуація.
В метричній книзі с. Очеретуватого часто зустрічаються записи про людей, які підписані як Новомосковські міщани. Наприклад:
Що це може означати? Що це подружжя новомосковських міщан переселилося до Очеретуватого і тут в них народилася дитина? Чи вони могли продовжувати жити в Новомосковську, а в Очеретуватому просто хрестити дітей? Чи як? Причому це зустрічається досить часто, не поодинокі випадки... Деякі подружжя, підписані як новомосковські міщани, хрестили по 3-4 дитини в Очеретуватому...
ktaras,
також зустрічав аналогічне у 60-70-х роках 19 ст. у селах на Корсунщині.
люди були записані як міщани міста Єлісаветград, але проживали у селі Яблунівка.
судячи з того що народження дітей писалися у метриках села та самі вони постійно були записані у сповідальних книгах, то проживали постійно у селі, а не у місті.
може володіли помешканням у міста та здавали його в аренду? тоді взагалі було таке як теперішня реєстрація?
В мене аналогічний період - 70-і роки XIX століття.
З Вікіпедії
Для повноцінного користування правами міщанина необхідно було набути громадянство міста, для чого необхідно було володіти у даному поселенні визначеним нерухомим майном
Виходить, що так як Ви кажете... Хоча наскільки я розумію, міщани - в більшості своїй - це купці чи ремісники. Можливо нерухоме майно - не обов’язково житловий будинок, а якийсь магазин чи майстерня, і там могли працювати наймані робітники, а сама людина могла жити десь у селі. Хоча це лише припущення...
Чесно кажучи про майно не знаю, та й сумніваюся (бо родина мого прадіда, що жила в Шостці та була міщанами м. Глухова була досить бідною). Але явище, що люди були міщанами, але проживали десь в меншому містекчку або на селі був досить частим.
В такому випадку й у ревізіях вони відзначалися серед міщан того міста, куди були приписані.
У подальщому вивченні може допомогти книга Посемейные списки мещан и крестьян и их приписка, причисление, перечисление, исключение, переселение, порочные члены, узаконение, усыновление, внебрачные дети
Эта картина крестьяне-мещане после отмены крепостного права наблюдалась везде. Всё сводилось только к налогообложению. Часто люди из сословия крестьян переходили в сословие мещан, так как мещанский налог был поменьше, а фактически человек как жил и работал в селе на земле, так там и оставался.
...На західноукраїнських землях метричні книги з'явились в XVI столітті, в Наддніпрянщині в XVII столітті...
...Метрична книга православної церкви села Сихів Львівської області за 1600 рік є найдавнішою в Україні...
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0 … 0%B3%D0%B0
Як мені відомо, в архівах є метрики приблизно з початку-середини 18 ст. А де поділися метрики та сповідки 16 ст., 17 ст., початок 18 ст.? Знищені під час Хмельниччини? Руїни? Великого згону? Невже їх не вивозили переселенці на Лівобережжя?
Краще запитайте у автора статті які саме метрики він мав на увазі, бо є й такі
http://forum.genoua.name/viewtopic.php?id=3810
http://forum.genoua.name/viewtopic.php?id=3809
AppS, але ж то не метричні книги про народження, вінчання, смерть та не сповідальні.
А я про те й кажу. Вікіпедія - це все рівно, що форум. Хтось щось написав.
Основа мабуть ця стаття www.history.org.ua/?termin=Metrychn%D1%96_knygy
проте з неї ніяк не ясно про рівень впровадження ведення цього документу.
По цьому посиланню uht.org.ua/ua/part/genealogija/article;124/ видно, що більш реальною датою будуть 1680-і
Скажіть, а якщо фотографувати метричні книги і викладати в пцблічний доступ (або ті ж мормонські скани), за це можуть знайти і вжарити?) Наскільки це взагалі законно?
Ну це певним чином стосується відкритості даних. Вибачте, якщо помилився темою, можете перенести туди, де краще місце.
Це в першу чергу стосується Закону України Про доступ до публічної інформації.
Стаття 6. Публічна інформація з обмеженим доступом
1. Інформацією з обмеженим доступом є:
1) конфіденційна інформація;
2) таємна інформація;
3) службова інформація.
2. Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:
1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
От самі й судіть, чи може архів за Законом обмежувати доступ до архівної інформації, яку Ви думаєте оприлюднювати.
А хто небудь, колись бачив підписи тих хто брали шлюб, свідків, хрещених у метриках?
якщо не брати різних дворян, то зустрічав приход, де один письменний селянин розписувався чи не за всіх.
AppS, Оце подумав, дивно, що не було підписів. Були церковні та інші школи у 17, 18, 19 ст., але ніхто не вмів писати? Чи священники не давали?
там "по желанію", мабуть желанія не виникало
Таке питання, двоє моїх пращурів мешкали у селі Яблунівка на Корсунщині.
У записах про смерть за 1801 рік, записано, що мешканець цього села Федір Шиян, помер 16 листопада.
Його дружина померла у віці 78 років і також є запис 17.04.1799 та написано що вона мешканка того села.
А от у сповідках 1799-1801 жодної згадки про них! хоча написано, що відсутніх не було! Як таке може бути?
Мариненко,
Попробуйте проанализировать Исповедные росписи по именам, возможно они там есть под другой фамилией.
VadShv, та вже як тільки не дивився! там всього два десятки подвір'їв.
Діти їхні є, сусіди, онуки, зяті, а їх немає! лише записи про смерть з'являються у 1799 та 1801 роках.
При двох десятках посполитів повинен бути значний обмін з сусідніми селами через шлюби.
А там, можливо, й перехід на жіночу спадщину.
Хоча... мені зустрічалися не тільки випадки зміни прізвища, але й зміни по батькові, і навіть, зміна імені - не треба й lamiglavok на андроїді
yavsyuha, так, звичайно обмін був, але ж при похованні вони записані як мешканці цього села, а не іншого! та й тут їхні діти, онуки, праонуки мешкали у той час.
ніхто не підходить ні за ПІП, на за віком...
Мариненко на мій погляд це помилки при переписуванні при сповіданні, по деяким родинам , то зустрічала їх в одних сповідках то вони зникали, досить кепсько було з деякими дітьми, з дорослими рідше, але були деякі приходи видно там була недбалість писаря, де досить часто були пропущені родини по сповідках, та часто не було народжень , похованнь в деякі періоди. Що казати про сповідки коли були невірності в ревізіях не даремно були додаткові, чи при нових писали , що пропущені в попередніх.
Есть запись о браке 1835 года, где о невесте записано следующее: "с девицею Ксениею Димитриевой дочерью Михайла Симеонова П. воспитанницею"...
Как понять "воспитанница"? Правильно ли я пониманию, что она осталась сиротой и чужие люди взяли ее к себе на воспитание?
Форум працює на PunBB , за підтримки Informer Technologies, Inc span >