1

Тема: Що, як і де шукати

В силу історичних подій , землі сучасної України були під впливом різних імперій і держав, тому склалися обставини до специфіки ведення документів генеалогічного змісту. Мені довгі роки довелося займатися своїм родоводом. Так сталося , що всі дослідження стосувалися західноукраїнських земель і країн сучасного ЄС. Бачив і опрацьовував десятки тисяч документів , метрик . Дерево розрослося до більше 1500 осіб ( без померлих - бездітних). Думав ,що вже нічим мене не здивувати. Е ні . Я зловив свій шок,ступор і розгубленість , коли вперше побачив запис про народження ( вибачте) "східняків". Єдина радість - кирилиця. Сам запис здається обширним та несе мінімум генеалогічної інформації. Наведу приклад за 1907 рік !!!!! :
Евдокия  крестьянина Бахмутского уезда Григорьевской вол. д.Алексеевки Захарий Семенов Лазаренко и законной жены его Елены Федоровой ,оба православные.
Добре , що хоч дізнаємось звідкіля родом З.С.Лазаренко (хоча не факт), а про його жінку взагалі нічого. Таких Елен Федоровных може бути з декілька десятків. Без запису про їх шлюб(брак) вона так і залишиться невідомою. Не розумію , хіба важливо було писати "оба православные" , хіба в книгу записували неправославних ? Такі ж скупі  "западенські"записи  зустрічаються десь на початку 19 ст. Вже в 1830-1840 роках іде розгорнутий запис про батьків дитини. Та ще і бонусом - в якому номері будинку народилася дитина. Наприклад ( в оригіналі латина ) :
1836 р. 25 січня буд№1  нар.Ілько  т.Іван Кішко с.Михайла і Марії Петра Куцика , м.Катерина Середна д.Петра і Марії Старомейської.
В цьому випадку  ( навіть при відсутності запису про шлюб) є можливість встановити подальший родовід.
Чому такі розбіжності , що вплинуло на їх ведення і ін. ? Прошу висловлюватися . Свою думку напишу пізніше.

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.

Share

2

Re: Що, як і де шукати

Не розумію , хіба важливо було писати "оба православные" , хіба в книгу записували неправославних ?

так, були змішані шлюби католиків з православними.

Share

3

Re: Що, як і де шукати

AppS пише:

 

так, були змішані шлюби католиків з православними.

Без зміни віросповідання ?

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.

Share

4 ( 16-09-2015 15:44:57 змінене AppS )

Re: Що, як і де шукати

Без зміни віросповідання - http://forum.genoua.name/viewtopic.php?pid=23724#p23724

Thanks: jakit1

Share

5 ( 16-09-2015 16:05:40 змінене Т.В. )

Re: Що, як і де шукати

и оба не православные...  http://forum.genoua.name/viewtopic.php?id=1280&p=2

и здесь любопытная запись   http://forum.genoua.name/viewtopic.php?id=1280&p=4

Thanks: jakit, kbg_dnepr2

Share

6 ( 16-09-2015 15:55:46 змінене LuckyLuke )

Re: Що, як і де шукати

Для прикладу див. це фото

7

Re: Що, як і де шукати

AppS пише:

Без зміни віросповідання - http://forum.genoua.name/viewtopic.php?pid=23724#p23724

От я бовдур. Не знав. Та все ж було б доцільніше фіксувати "винятки" ніж повторювати однорідні записи.

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.

Share

8

Re: Що, як і де шукати

Тоді питання релігії було для людей чи не найважливішим за все інше. Особливо для духовенства, яке затверджувало правила ведення метричних книг. Видно, що інформація про родину для них була на відміну від західніших земель другорядною.

9

Re: Що, як і де шукати

LuckyLuke пише:

Тоді питання релігії було для людей чи не найважливішим за все інше. Особливо для духовенства, яке затверджувало правила ведення метричних книг. Видно, що інформація про родину для них була на відміну від західніших земель другорядною.

Згідний . На мою думку - основну роль тут відіграють економічні відносини з державою , землевласниками. І саме головне, досить чутлива різниця в кріпацтві.

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.

Share

10

Re: Що, як і де шукати

Та все ж було б доцільніше фіксувати "винятки" ніж повторювати однорідні записи.

ну це як подивитись. Один персонаж мені доводив, що так як в метричній книзі його села Брацлавського воєводства за 18ст. немає записів про греко-католицьку віру прихожан, то значить ці його предки безперервно були православними.

Share

11

Re: Що, як і де шукати

пише:

ну це як подивитись. Один персонаж мені доводив, що так як в метричній книзі його села Брацлавського воєводства за 18ст. немає записів про греко-католицьку віру прихожан, то значить ці його предки безперервно були православними.

Він видно не вмів читати латиною. Надіюсь , що там не було запису Aut alia. Мене недавно одесит запевняв , що його дід ( родом недалеко Дрогобича) 1890 р.н. "был истинно православным и разговаривал на русинском языке". Коли скинув йому запис про народження діда і дещо пояснив - впевненість пройшла smile

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.
Thanks: LuckyLuke1

Share

12

Re: Що, як і де шукати

AppS пише:

Не розумію , хіба важливо було писати "оба православные" , хіба в книгу записували неправославних ?

так, були змішані шлюби католиків з православними.

А также православных с лютеранами и изредка можно встретить рождения от брака лютеранин/католичка(и наоборот), католик/католичка, лютеранин/лютеранка в записях православных церквей.

Романюк, Хопта, Наливайко, Плищук, Лискович, Огерук (Ивано-Франковская область, Надворнянский район).

Share

13

Re: Що, як і де шукати

jakit пише:

В силу історичних подій , землі сучасної України були під впливом різних імперій і держав, тому склалися обставини до специфіки ведення документів генеалогічного змісту. Мені довгі роки довелося займатися своїм родоводом. Так сталося , що всі дослідження стосувалися західноукраїнських земель і країн сучасного ЄС. Бачив і опрацьовував десятки тисяч документів , метрик . Дерево розрослося до більше 1500 осіб ( без померлих - бездітних). Думав ,що вже нічим мене не здивувати. Е ні . Я зловив свій шок,ступор і розгубленість , коли вперше побачив запис про народження ( вибачте) "східняків". Єдина радість - кирилиця. Сам запис здається обширним та несе мінімум генеалогічної інформації. Наведу приклад за 1907 рік !!!!! :
Евдокия  крестьянина Бахмутского уезда Григорьевской вол. д.Алексеевки Захарий Семенов Лазаренко и законной жены его Елены Федоровой ,оба православные.
Добре , що хоч дізнаємось звідкіля родом З.С.Лазаренко (хоча не факт), а про його жінку взагалі нічого. Таких Елен Федоровных може бути з декілька десятків. Без запису про їх шлюб(брак) вона так і залишиться невідомою. Не розумію , хіба важливо було писати "оба православные" , хіба в книгу записували неправославних ? Такі ж скупі  "западенські"записи  зустрічаються десь на початку 19 ст. Вже в 1830-1840 роках іде розгорнутий запис про батьків дитини. Та ще і бонусом - в якому номері будинку народилася дитина. Наприклад ( в оригіналі латина ) :
1836 р. 25 січня буд№1  нар.Ілько  т.Іван Кішко с.Михайла і Марії Петра Куцика , м.Катерина Середна д.Петра і Марії Старомейської.
В цьому випадку  ( навіть при відсутності запису про шлюб) є можливість встановити подальший родовід.
Чому такі розбіжності , що вплинуло на їх ведення і ін. ? Прошу висловлюватися . Свою думку напишу пізніше.

А как Вам такое:
Рождения.
№2. Январь(20). У Афонасея дочь Евдокея.

Или такое:
Брак.
№4. (месяц и число не у одного брака не указано). Венчался крестьянин Артемей первым браком на девице Елене.

Романюк, Хопта, Наливайко, Плищук, Лискович, Огерук (Ивано-Франковская область, Надворнянский район).

Share

14

Re: Що, як і де шукати

Напевне записи про релігійну приналежність яскраво свідчить де направді процвітав прозелітизм. На територіях, де основною конфесією були православні, робилася все для перетягування на цю вітку християнства. В той час на Заході створився певний паритет, коли предствники (приклад по моєму селу) мішаних подружніх пар хрестили своїх дітей "де ближче" - до найближчого костела було понад 15 км. Хрестив греко-католицький священник, ніяких особливих відміток, що батько - римо-католик, а мати греко-католичка немає. В той же час в книзі народжень костелу ксьондз робив запис про народження синів (тільки синів - по батькові) із цієї сім'ї із приписом, що "хрестив греко-католицький парох НН". І знову ж ніяких відміток про конфесійну приналежність батьків.

Левицький г.Рогаля, Левкун, Юращук, Стефурак, Кріпчук, Козьмин, Шовгенюк, Зеленевич, Ревтюк, Ґрещук, Вертипорох, Ківнюк, Чуревич, Панько, Данилюк, Жолоб, Мельничук, Ванджура, Козловський, Лесюк, Горішний, Попик, Дмитрук, Дудка, Микитишин, Литвинюк, Gut, Kremer
І-BY78168/ Н. Тесть,(ЧЖЖЧ) І-Р37
Thanks: jakit1

Share

15

Re: Що, як і де шукати

jakit пише:

 Такі ж скупі  "западенські"записи  зустрічаються десь на початку 19 ст. Вже в 1830-1840 роках іде розгорнутий запис про батьків дитини.    

Коли дійшов до западенських (Волинь)записів 18 ст.,  православні записи часів РІ почали здаватися щедрими.

З повагою,
Чай.

Share

16 ( 18-09-2015 16:19:20 змінене DmitroR-2 )

Re: Що, як і де шукати

Чай пише:

 Такі ж скупі  "западенські"записи  зустрічаються десь на початку 19 ст. Вже в 1830-1840 роках іде розгорнутий запис про батьків дитини.    

Коли дійшов до западенських (Волинь)записів 18 ст.,  православні записи часів РІ почали здаватися щедрими.

Так это смотря за какое время. Корректно сравнивать записи одного временного промежутка.
Можете привести пример записи 18 столетия по Волыни?

Романюк, Хопта, Наливайко, Плищук, Лискович, Огерук (Ивано-Франковская область, Надворнянский район).

Share

17

Re: Що, як і де шукати

Balymba пише:

----мішаних подружніх пар хрестили своїх дітей "де ближче" - до найближчого костела було понад 15 км. Хрестив греко-католицький священник, ніяких особливих відміток, що батько - римо-католик, а мати греко-католичка немає. В той же час в книзі народжень костелу ксьондз робив запис про народження синів (тільки синів - по батькові) із цієї сім'ї із приписом, що "хрестив греко-католицький парох НН". І знову ж ніяких відміток про конфесійну приналежність батьків.

Хрестили і навіть вінчалися "де ближче" і не тільки змішані пари . Сотні прикладів записів  "чистих поляків" в українській церкві , бачив  німців, італійців та циган. Церква була поряд , а костел і кірха у чорта на кулічках. Вінчання ж фіксувалося по місцю проведення , а дублювалося записом в костелі. Головне охрестити дитину . Заморочки з римо-католиками почалися тільки в 30 роках ХХ ст.

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.

Share

18

Re: Що, як і де шукати

У вас немає досвіду пошуку людини (австріяка), який прийшов в Галичину і там осів прибл. в 1870-х?

Херсон губ Сердюк Задорожний Москалець С(Ш)ушко Білий; Піщане Переяслав полк Шарата Чмир Прилипко; Галичина Ільків Ilkow Рабик Гавриляк Келлер Keller Боднар Кохан Щавинський Червинський Чайкі[о]вський Папп; Могильов губ Тве[a]рдовский Немиленцев Шпаков; Моринці Артеменко Філіпович А(Га)ркуша; Новосілки Київ пов Кучер Ігнат'єв Кошевий Михайлов Малишенко Федоров; Київ Коноваленко R1A1A/T2B5

Share

19

Re: Що, як і де шукати

Чай пише:
jakit пише:

 Такі ж скупі  "западенські"записи  зустрічаються десь на початку 19 ст. Вже в 1830-1840 роках іде розгорнутий запис про батьків дитини.    

Коли дійшов до западенських (Волинь)записів 18 ст.,  православні записи часів РІ почали здаватися щедрими.

на території, яку я досліджую (Сяноцька та Перемиська землі) досить повні записи з 1786 р. Набагато більше в них інфо., ніж за цей період в РІ, де не вказували навіть по-батькові, то писали, то не писали з якого нас. пункту той чи інший тощо

Херсон губ Сердюк Задорожний Москалець С(Ш)ушко Білий; Піщане Переяслав полк Шарата Чмир Прилипко; Галичина Ільків Ilkow Рабик Гавриляк Келлер Keller Боднар Кохан Щавинський Червинський Чайкі[о]вський Папп; Могильов губ Тве[a]рдовский Немиленцев Шпаков; Моринці Артеменко Філіпович А(Га)ркуша; Новосілки Київ пов Кучер Ігнат'єв Кошевий Михайлов Малишенко Федоров; Київ Коноваленко R1A1A/T2B5
Thanks: jakit1

Share

20

Re: Що, як і де шукати

Vlad S. пише:

У вас немає досвіду пошуку людини (австріяка), який прийшов в Галичину і там осів прибл. в 1870-х?

Тоді всі були "австріяками" smile . Пришлих в Галичину ,на ті роки , збільшилася , особливо в містах та німецьких колоніях.. Потрібно мати більше інформації , спільними зусиллями розберемось.

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.

Share

21

Re: Що, як і де шукати

Vlad S. пише:

 Такі ж скупі  "западенські"записи  зустрічаються десь на початку 19 ст. Вже в 1830-1840 роках іде розгорнутий запис про батьків дитини.    

Коли дійшов до западенських (Волинь)записів 18 ст.,  православні записи часів РІ почали здаватися щедрими.

на території, яку я досліджую (Сяноцька та Перемиська землі) досить повні записи з 1786 р. Набагато більше в них інфо., ніж за цей період в РІ, де не вказували навіть по-батькові, то писали, то не писали з якого нас. пункту той чи інший тощо

І потрібно зазначити, що це в основному не оригінальні метрики , а їх консисторські копії . Ці копії робилися в 1835-38 роках. Переписчики "економили" чорнило і папір і досить сильно скорочували запис. Різницю між ориг. і копією особисто бачив . Також не потрібно забувати про номерацію будинків по якій є можливість прослідкувати проживаючих.

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.

Share

22 ( 18-09-2015 17:43:21 змінене Мариненко )

Re: Що, як і де шукати

DmitroR-2 пише:

А как Вам такое:
Рождения.
№2. Январь(20). У Афонасея дочь Евдокея.

Или такое:
Брак.
№4. (месяц и число не у одного брака не указано). Венчался крестьянин Артемей первым браком на девице Елене.

Такі записи зустрічав після російської окупації 1793 року.

запис Радомишльщини 1797 рік, вказується лише батько та хрещені:

Share

23 ( 18-09-2015 17:48:23 змінене DmitroR-2 )

Re: Що, як і де шукати

Мариненко пише:

А как Вам такое:
Рождения.
№2. Январь(20). У Афонасея дочь Евдокея.

Или такое:
Брак.
№4. (месяц и число не у одного брака не указано). Венчался крестьянин Артемей первым браком на девице Елене.

Такі записи зустрічав після російської окупації 1793 року.

запис Радомишльщини 1797 рік, вказується лише батько та хрещені:
800x4501x1

Так тут с записями всё нормально. Указывается полное ФИО отца. В приведённых мной записях не указано не фамилии, не отчества.

Романюк, Хопта, Наливайко, Плищук, Лискович, Огерук (Ивано-Франковская область, Надворнянский район).

Share

24

Re: Що, як і де шукати

DmitroR-2, але відсутній запис про матір.

Share

25 ( 18-09-2015 18:17:24 змінене DmitroR-2 )

Re: Що, як і де шукати

Мариненко пише:

DmitroR-2, але відсутній запис про матір.

По Омской области с 1831-го года и ранее, такие записи-норма. С этого же времени отчество отца в м.к. указывалось крайне редко. Примерно с 1770-х гг. и ранее, не указывался (либо крайне редко указывался) и н.п., где жили родители ребёнка.

Романюк, Хопта, Наливайко, Плищук, Лискович, Огерук (Ивано-Франковская область, Надворнянский район).

Share

26

Re: Що, як і де шукати

jakit пише:
Vlad S. пише:

У вас немає досвіду пошуку людини (австріяка), який прийшов в Галичину і там осів прибл. в 1870-х?

Тоді всі були "австріяками" smile . Пришлих в Галичину ,на ті роки , збільшилася , особливо в містах та німецьких колоніях.. Потрібно мати більше інформації , спільними зусиллями розберемось.

ні, я мав на увазі етнічний австріяк, бо, в основному, мої були бойками - лемками, а перший Йоханн Келлер фігурує в МК римо-католицького костела м. Балигорода за 1870 рік, вже як батько. Та і сімейна легенда розповідає, що він був австрійцем і прийшов в ті краї в пошуках сировини для ткацької справи, зустрів там чарівну дівчину, одружився і осів.
Край там дійсно дивовижний, Низькі Бескиди, ліси, потоки і річки, озера; до сих пір повно дичини і риби, а судячи з світлин, які вдалося зібрати, люди там жили дуже красиві. З 1944 по 1946-й їх розпорошили по степам і лісоповалам...

Херсон губ Сердюк Задорожний Москалець С(Ш)ушко Білий; Піщане Переяслав полк Шарата Чмир Прилипко; Галичина Ільків Ilkow Рабик Гавриляк Келлер Keller Боднар Кохан Щавинський Червинський Чайкі[о]вський Папп; Могильов губ Тве[a]рдовский Немиленцев Шпаков; Моринці Артеменко Філіпович А(Га)ркуша; Новосілки Київ пов Кучер Ігнат'єв Кошевий Михайлов Малишенко Федоров; Київ Коноваленко R1A1A/T2B5
Thanks: Balymba1

Share

27

Re: Що, як і де шукати

Vlad S. пише:

 Йоханн Келлер фігурує в МК римо-католицького костела м. Балигорода за 1870 рік, вже як батько. Та і сімейна легенда розповідає, що він був австрійцем і прийшов в ті краї в пошуках сировини для ткацької справи, зустрів там чарівну дівчину, одружився і осів.
Край там дійсно дивовижний, Низькі Бескиди, ліси, потоки і річки, озера; до сих пір повно дичини і риби, а судячи з світлин, які вдалося зібрати, люди там жили дуже красиві. З 1944 по 1946-й їх розпорошили по степам і лісоповалам...

А у Вас є оригінал запису по костелу ? Можливо хоча б виписка . У мормонів досить багато МК по Австрії , потрібно звузити рамки пошуку.
З наших країв розпорошило людей в ті роки по всім світі. Дуже сумна і повчальна історія та по сьогоденню - урок не вивчений.

Шукаю всіх вихідців з с.Почаєвичі (Почаевичи, Poczajowice) Дрогобицького р-ну Львівської обл. з прізвищами - Болонний, Середний, Кішко,Іванців,Хомич,Перхун,Мицан,Шманько,Павлюк,Коваленко,Левицький,Товчко,Дрозда і ін.

Share

28

Re: Що, як і де шукати

jakit пише:
Vlad S. пише:

 Йоханн Келлер фігурує в МК римо-католицького костела м. Балигорода за 1870 рік, вже як батько. Та і сімейна легенда розповідає, що він був австрійцем і прийшов в ті краї в пошуках сировини для ткацької справи, зустрів там чарівну дівчину, одружився і осів.
Край там дійсно дивовижний, Низькі Бескиди, ліси, потоки і річки, озера; до сих пір повно дичини і риби, а судячи з світлин, які вдалося зібрати, люди там жили дуже красиві. З 1944 по 1946-й їх розпорошили по степам і лісоповалам...

А у Вас є оригінал запису по костелу ? Можливо хоча б виписка . У мормонів досить багато МК по Австрії , потрібно звузити рамки пошуку.
З наших країв розпорошило людей в ті роки по всім світі. Дуже сумна і повчальна історія та по сьогоденню - урок не вивчений.

так, є. це перший запис, який я знайшов в першу хвилину своєї роботи в архівах Польщі. скину вам на ел. пошту. дякую

Херсон губ Сердюк Задорожний Москалець С(Ш)ушко Білий; Піщане Переяслав полк Шарата Чмир Прилипко; Галичина Ільків Ilkow Рабик Гавриляк Келлер Keller Боднар Кохан Щавинський Червинський Чайкі[о]вський Папп; Могильов губ Тве[a]рдовский Немиленцев Шпаков; Моринці Артеменко Філіпович А(Га)ркуша; Новосілки Київ пов Кучер Ігнат'єв Кошевий Михайлов Малишенко Федоров; Київ Коноваленко R1A1A/T2B5

Share

29

Re: Що, як і де шукати

jakit пише:
Balymba пише:

----мішаних подружніх пар хрестили своїх дітей "де ближче" - до найближчого костела було понад 15 км. Хрестив греко-католицький священник, ніяких особливих відміток, що батько - римо-католик, а мати греко-католичка немає. В той же час в книзі народжень костелу ксьондз робив запис про народження синів (тільки синів - по батькові) із цієї сім'ї із приписом, що "хрестив греко-католицький парох НН". І знову ж ніяких відміток про конфесійну приналежність батьків.

Хрестили і навіть вінчалися "де ближче" і не тільки змішані пари . Сотні прикладів записів  "чистих поляків" в українській церкві , бачив  німців, італійців та циган. Церква була поряд , а костел і кірха у чорта на кулічках. Вінчання ж фіксувалося по місцю проведення , а дублювалося записом в костелі. Головне охрестити дитину . Заморочки з римо-католиками почалися тільки в 30 роках ХХ ст.

Циганів зустрічав і в 18 столітті і в 19. Як чисті пари так і мішані з місцевими жителями.

Левицький г.Рогаля, Левкун, Юращук, Стефурак, Кріпчук, Козьмин, Шовгенюк, Зеленевич, Ревтюк, Ґрещук, Вертипорох, Ківнюк, Чуревич, Панько, Данилюк, Жолоб, Мельничук, Ванджура, Козловський, Лесюк, Горішний, Попик, Дмитрук, Дудка, Микитишин, Литвинюк, Gut, Kremer
І-BY78168/ Н. Тесть,(ЧЖЖЧ) І-Р37

Share

30

Re: Що, як і де шукати

Balymba пише:
jakit пише:
Balymba пише:

----мішаних подружніх пар хрестили своїх дітей "де ближче" - до найближчого костела було понад 15 км. Хрестив греко-католицький священник, ніяких особливих відміток, що батько - римо-католик, а мати греко-католичка немає. В той же час в книзі народжень костелу ксьондз робив запис про народження синів (тільки синів - по батькові) із цієї сім'ї із приписом, що "хрестив греко-католицький парох НН". І знову ж ніяких відміток про конфесійну приналежність батьків.

Хрестили і навіть вінчалися "де ближче" і не тільки змішані пари . Сотні прикладів записів  "чистих поляків" в українській церкві , бачив  німців, італійців та циган. Церква була поряд , а костел і кірха у чорта на кулічках. Вінчання ж фіксувалося по місцю проведення , а дублювалося записом в костелі. Головне охрестити дитину . Заморочки з римо-католиками почалися тільки в 30 роках ХХ ст.

Циганів зустрічав і в 18 столітті і в 19. Як чисті пари так і мішані з місцевими жителями.

Теж саме було й на Київщині до 1793 року.

Thanks: Balymba1

Share