1 ( 28-03-2015 14:08:44 змінене D_i_V_a )

Тема: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

1852 г, Васильковский уезд - син Деметій учится в доме писать поруски и по славянски и писать на бомаге - странная для сегодняшнего "уха" запись smile

Share

2

Re: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

Для сегодняшнего очень даже запись. Не на компьютере, а на бумаге!

Share

3

Re: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

AppS пише:

Для сегодняшнего очень даже запись. Не на компьютере, а на бумаге!

Да,но мы то знаем, что "компуперов" не было... Тогда какая альтернатива бумаге? Глиняные таблички? smile

Вообще-то эту тему (старых языков) я вообще не знаю. Поэтому первым желанием было про языки спросить. Чего-то я не поняла разницы вначале. Потом поразмыслила немного и дошло, хи-хи-хи.

Но, мне кажется, для тех кто совсем "зеленый" да и для начала темы вопрос будет вполне уместным - а в чем различие между руским и славянским?

Share

4

Re: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

Клірові відомості - це документ що описує церкву та клір.
Ось що я вже писала на цю тему

...ми пропонуємо вашій увазі тексти так званих клірових відомостей, які були писані у різні роки напротязі більш ніж століття. У клірових відомостях писалися відомості про клір. Пробачте нам такий каламбур, але проблема у тому, що сьогодні мало хто знає, що ж таке є цей самий клір?
   Почнемо ми зі слова клір. За останні 10 років інтернет набув такого розвитку, що перший крок, який робить людина, коли хоче про щось довідатись, робить в напрямку "вікиіпедії" - вільної енциклопедії. Ось що і ми знайшли там:

                   "Клир/клір (грец. κλήρος — жереб) — узагальнена назва священнослужителів у Християнській Церкві, на відміну від мирян.

                   Поділ на мирян та клир почав формуватися ще в ранній Церкві, коли апостоли користувалися особливим авторитетом у віруючих. В апостольський період і починається процес створення церковної ієрархії. Знаком приналежності до клиру стало покладення рук на посвячуваного кандидата, які ставали «рукоположеними» священнослужителями.

                    У Православній Церкві розрізняють вищих клириків — священнослужителів; і нижчих — церковнослужителів. Вищі клирики одержують благодать священства через хіротонію (рукопокладення) у вівтарі. Нижчі клирики ставляться на служіння через покладення руки єпископа — хіротесію — поза вівтарем, в храмі." zolotoustivska-zerkva-pivni.com/ … index.html

Share

5

Re: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

Из другой темы http://forum.genoua.name/viewtopic.php?pid=35577#p35577

d_sergiy пише:

С поддержкой нет проблем smile

С клировыми тоже проблем нет.
В среднем они на 7-8 страниц. В начале 19 ст писались от руки и помещались на 2-х листах (развороте). Кажется еще в 30-х годах были от руки но уже больше чем на разворот - на нескольких страницах.
Потом ввели заготовленные бланки. Не скажу когда точно. Они тоже со временем видоизменялись, но не сильно. Вообще то это чудесный источник информации.
Составлялись за каждый год, поэтому они хранятся как и метрики и РС по годам. В моем случае - есть за все столетие. Вот когда искренне скажешь - Слава Богу!

Share

6

Re: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

http://forum.genoua.name/viewtopic.php?pid=30512#p30512 тут надано приклад/текст клірової від 1808 року. Там ви можете побачити які теми/питання стосовно життя церкви/парафії були відображені у цьому звіті.

Сама клірова у цей час була розграфована від руки на розвороті. Заголовки підграф стояли у верху. Найбільше місця відводилося послужним спискам та опису родин. Але поряд з цим подається дуже багато інформації для дослідників історії самих населенних місць.

Відомим фактом є що староста/ктитор церкви, староста/війт села - були зазвичай з заможних людей. У кліровій завжди вказується хто є та з якого часу старостою церкви.
Мною була помічена людина, яка дуже часто зустрічалася в записах свідків на весіллях. Я його прозвала "свадебный генерал". Точніше таких було двоє. Про одного нещодавно дізналась, що він був старостую церкви. Отоді все зрозуміло! Про другого є припущення, що він був війтом. Колись і це проясниться.

Share

7

Re: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

Здравствуйте! Может кто-то подскажет. Середина 19 века. Человек в ревизских сказках по сословию - крестьянин, но в метрических книгах, есть период, где подписано Логгин Васильев Бакумовский - дьячок. Сын его, тоже крестьянин, при чем это указывается и, когда дети рождались, и в восприемниках,и в поручителях, но в какой-то момент встречаются записи - "За неграмотного пономаря подписал писарь Иван Бакумовский" и "Исправляющий должность дьячка крестьянин Иван Бакумовский". Возникает несколько вопросов: 1. Кто же он-  крестьянин, дьячок или писарь? 
2.  Будет ли отображено в клировых ведомостях, если работа была временной?3. Логгин был переведен с Остролучья в Андреевку. По каким причинам могли переводить? Расстояние около 600 км.
4. В ревизской сказке за 1816 год по Андреевке Логгина еще нет, переведен 1818 году, а по факту он там был еще в 1813 г., есть свидетельства в МК. Интересно, почему не записали. 
Спасибо. Так много вопросов к своему древу. Благодарю за ответы.

Бакумовські, Хірний (-на, -енко), Винниченко (Винник) - Гостролуччя, Андріївка, Благовіщенка (Іваненкова), Мала Білозерка, Комишуваха;
Ільченко - Лежене, Бердянськ, Курінь; Бойко - Бердянськ, Харіни - Курськ, Лежене; Попови - Бердянськ; Хирняк - Благовіщенка; Корнієнко - Мала Білозерка (Верхня Білозерка); Сердюк - Мала Білозерка; Місченко - Бердянськ; Путятіни - Бердянськ; Шеремет, Помаленький - Верхня Білозерка.
Ахунжанов - Казань???????

Share

8

Re: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

homtom07, по церковнослужителях нижчого рівня бувають приклади, коли їх роль виконують селяни, навіть поміщицькі (кріпаки). Існують справи, про намагання єпархії полегшити їм життя, змусивши поміщиків звільнити їх від панщини.

В клірових це все може бути якраз пояснено, але це залежить сильно від акуратності діловодства священника та благочинного.

Про переведення - штатний причт відносно вільно переміщався в рамках єпархії. Причин безліч.
Якщо селянин поміщицький, то, зазвичай, по волі свого власника. Може він був його секретарем і їздив з ним.

Share

9

Re: Записи у КЛІРОВИХ відомостях

Дякую. Вже більше роскопала, що батько Івана - Логгін - спочатку, був дворовою людиною, а в 1835, уже звичайним кріпаком, але виповняв те, що описала раніше.

Бакумовські, Хірний (-на, -енко), Винниченко (Винник) - Гостролуччя, Андріївка, Благовіщенка (Іваненкова), Мала Білозерка, Комишуваха;
Ільченко - Лежене, Бердянськ, Курінь; Бойко - Бердянськ, Харіни - Курськ, Лежене; Попови - Бердянськ; Хирняк - Благовіщенка; Корнієнко - Мала Білозерка (Верхня Білозерка); Сердюк - Мала Білозерка; Місченко - Бердянськ; Путятіни - Бердянськ; Шеремет, Помаленький - Верхня Білозерка.
Ахунжанов - Казань???????
Thanks: AppS1

Share