Re: Записи о незаконнорожденных
Цікаво, дочка поміщика в хрещених - це норма, чи виняток. Але спершу вразило "..от родителей благочестивых незаконнорожденную.." Велика Виска, рік 1800
Міжнародний генеалогічний форум * International Genealogical Forum |
Ви не ввійшли . Будь ласка , увійдіть або зареєструйтесь .
Цікаво, дочка поміщика в хрещених - це норма, чи виняток. Але спершу вразило "..от родителей благочестивых незаконнорожденную.." Велика Виска, рік 1800
Цікаво, дочка поміщика в хрещених - це норма, чи виняток.
По моим наблюдениям чаще у сирот и, конечно, в своем сословии.
А що записано у графі про крещених в цьому записі? Прочие хто виськовські? *Це виходить, що хрещеними не одна людина, а вся громада?*
(рік 1799, ДАОО справа 0037-03-0073, кадр 135)
17-18.08.1890 год
Наталия
Подкидыш найденный в селе Б. Белозерка Мелитопольскаго уезда в ночь с 17 на 18 Августа.
Цікаво, дочка поміщика в хрещених - це норма, чи виняток. Але спершу вразило "..от родителей благочестивых незаконнорожденную.." Велика Виска, рік 1800
Родителей благочестивих, це на означення віри православної, а не моральних чеснот...
Правильні, жорсткі іереї із Матусова і Капустиного: 1785 року октобрія 12 числа, Аз іерей Гавриїл Калиновскій Святодмитровский матусовский окрестил и миром святим помазал младеницу Параскеву байстручку от родителей (незаконних) от жени блюдящой Марії Кондрата Чорнозуба сродници. Восприемниками били Опанас Заризченко, марія Прусівна.
!791 року сентября 19 числа родился младенец Трохим от родителей незаконних мнимой девици Анастасии, Олексея Крижановского дочки и вне законного ея мужа Андрея Якубовского шляхтича, окрещен и миром святим помазан іереєм Максимом Самборским настоятелем капустянским Святомихайловский.
и вне законного ея мужа Андрея Якубовского шляхтича
LG 775 Як Вам пощастило! Як цікаво! Я й не знала, що таке буває!
А у мого пращура записана тільки мати, і ніколи я не зустрічала запису про батька у інших незакононароджених.
Вечерницы явленіе обычное по всей Малороссіи. Такъ наз. интеллигенція и теперь еще приписываетъ имъ развращающее дѣиствіе въ народной жизни, хотя такое мнѣніе не имѣетъ за собой реальныхъ основаній. Г. Рыльскій, близко знающій народную жизнь и самъ многое пережившій, замѣчаетъ, что «для того кто знаетъ нашихъ сельскихъ женщинъ (а всѣ онѣ бывали въ свое время на досвиткахъ) мысль о повальной ихъ разнузданности представлялась бы крайне обидною, если бы она не была такъ смѣшна»). Мы провѣрили это мнѣніе и свѣдѣнія, собранный нами, подтвердили слова г. Рыльскаго. Трудно, конечно, поручиться, что на вечерницахъ не случаются и «грѣхи блудныя», «дѣвства растлѣнія»; но до «беззаконнаго прижитія дѣтей», а затѣмъ и до <дѣтогубства> дѣло доходитъ чрезвычайно рѣдко, и почти никогда. Такия пары женятся обыкновенно.
Але іноді справа доходила до беззаконного прижитія дітей:
15.02.1784 года родилась младеница Ефросиния беззаконно, коих родителей неизвестно, ночью брошено под окно оного шанца прапорщице Дашихи. (Павловский шанец)
20.04.1784 года родися младеница Пелагея от родителей Евдокіи Квашоной дочери которую муж ее Мигалатій оставя, сам неведомо куди ушел и потому незаконно прижит.
А що записано у графі про крещених в цьому записі? Прочие хто виськовські? *Це виходить, що хрещеними не одна людина, а вся громада?*
(рік 1799, ДАОО справа 0037-03-0073, кадр 135).Может ребенка обнаружили несколько человек из села ,вот и стали кресными.
LG 775, Г. Рыльскій, близко знающій народную жизнь
Мабуть, "Т. (Тадей)", етнограф, батько М.Т. Рильського.
LG 775, Г. Рыльскій, близко знающій народную жизнь
Мабуть, "Т. (Тадей)", етнограф, батько М.Т. Рильського.
Теж так думаю!
Виникло запитання.
Отже, вихідна інформація:
1. Двоюрідний прадід одружився на Єфросинії Тарасівні, 1899 р.н.
2. Пізніше довідуюся, що її мати звали Марія, а сестра була незаконно народжена і родом вони десь з під Городища Черкаського повіту.
І от родичка ділиться знахідкою:
Покровська церква в Городищі - 1900 р. 16 лютого, Евфросиния, незаконно народжена, мати Марія Іванівна Староверская з Лисянки... хрещений Тарасій Іванович Блоха...
Зрозуміло, що коли це співпадіння, то одне на 1000 років.
Однак, чи траплялося таке комусь? Побатькові взяте в хрещеного. Тільки факти, будь ласка, без метафізики.
(п.с. Щось мені підказує, що це лише перша частина Марлезонського балету, до хрещеної (вірогідно і сестри) теж будуть запитання... Якийсь чемпіонат зі стрибків у гречку...)
Виникло запитання.
Отже, вихідна інформація:
1. Двоюрідний прадід одружився на Єфросинії Тарасівні, 1899 р.н.
2. Пізніше довідуюся, що її мати звали Марія, а сестра була незаконно народжена і родом вони десь з під Городища Черкаського повіту.
І от родичка ділиться знахідкою:
Покровська церква в Городищі - 1900 р. 16 лютого, Евфросиния, незаконно народжена, мати Марія Іванівна Староверская з Лисянки... хрещений Тарасій Іванович Блоха...Зрозуміло, що коли це співпадіння, то одне на 1000 років.
Однак, чи траплялося таке комусь? Побатькові взяте в хрещеного. Тільки факти, будь ласка, без метафізики.(п.с. Щось мені підказує, що це лише перша частина Марлезонського балету, до хрещеної (вірогідно і сестри) теж будуть запитання... Якийсь чемпіонат зі стрибків у гречку...)
В Бахмутському повіті теж давали і'мя по батькові хресного батька.
Бахмутський повіт, давали по батькові і'мя хресного батька
kovaleva, дякую. А можна якісь факти для аналогії? Бо я вже за підтвердженням до якого небудь батюшки зібрався. Ну, щоб вже точно.
Пішов спитався трьох старих. Одна, як завжди, нічо' не знає, а дві сказали, що чули й знали, що дитину по батькові могли двояко записати - 1) на діда, материного батька; 2) на хрещеного батька. І таке було. А як саме церква робила, не знаю.
Прабабця моєї жінки до того, як вийти заміж в 28 років за прадіда 50 років, народила без шлюбу трьох дітей. Сам читав записи про їх народження, в записах про ім"я батька, звісно, ні слова. А от в книгах РАГС всі троє (вже дорослі) були Григоровичі. Бо відомо, що всі народилися від Григорія Батоврина, якому бабця Олександра допомагала глядіти за хворою лежачою жінкою.
Ярематойсамий, коротше, під по довідку до попа.
А історія ця скоро отримає продовження тут... Фрося то, 1900 р., стала незаконнонародженою тільки в 1914 р...
Скоро на екранах чергові запитання((
Relic hunter,
Имею незаконнорожденного предка, поэтому знаю, что интернете много на эту тему: как по церковному это оформлялось, чье отчество давалось.
Ярематойсамий, прав - по крестному и, как у нас было принято, по отцу матери.
Продовження.
Отже, запис (той що вище) "16.02.1900 р. Евфросиния // Житель местечка Лысянки Звенигородского уезда мещанин Иоан Иоанов Староверский и непризнанная жена Мария Иоановна оба православного вероисповедания// Села Валявы солдат ? Тарасий Иоанов Блоха и м. Лысянки мещанка Ольга Иоаннова Староверская..."
Примітка: Вып. 20 марта 1914 г. ДСК (?) 886/914 [...]сія исправлена на основании ук. конс. от 24 июля 1914 . № 27483 от І ст. (1)
На скільки я зрозумів: 14 років людина прожила Іванівною, а потім, за наказом консисторії стала Тарасівною. Правильно?
Але ж батьком залишається Іван? Цей наказ міг зберегтися? Його варто шукати?
Другий фокус. За рік, 28 січня 1901 р., поручительниця вже: "м.Городища дворянка Ольга Иванова Староверова - девица - православного исповедания" незаконно народить доньку Ксенію... (2)
Повний Drang nach в гречку!
Але де могли зафіксувати цю магію документально?
Я можу припустити лише один НЄВЄРОЯТНИЙ варіант - Ольг Іванівн насправді було дві...
litar Л, підкажіть будь ласка куди стукати з цими питаннями. Дякую.
Коли вже метриками відали ЗАГСи та сільради, то по батькові писали зі слів матері. А вона часто казала ім'я справжнього батька. Зрідка - батька свого. А про хрещеного батька у цей період і не чув. Це вже знаю з життя, бо поряд полігон з "гусарами", а в наших дівок не такі довгі ноги, як у Кропивницькому/Єлизаветграді - тікати не встигали. Ну, й після війни таких дітей чимало. Церкві по батькові "по барабану", бо вона визнає лиш ім'я, а прізвище й по батькові - це світські справи, а від церковних писарів тільки вимагали це все записувать. Отже, навряд щоб з боку церкви була чи є якась чітка установка щодо записів по батькові "незаконнонароджених".
Все наши беды от попов: метрические книги заполнялись корявым почерком, причину смерти указывали "с потолка" и т.д. и т.п.
Relic hunter,
Вы можете найти только описание процедуры. Сохранились ли где-то указы консистории - вопрос.
Интернет Вам в помощь
Признання батьківства через суд та запис про це в метричній книзі:
Б. Белозерка
смерть
12-12.09.1919
Найденный в степи и крещеный 31 августа Иоанн, младенч.
зробила добірку імен "незаконнорожденных"
з метрик с.Лопатинщина Янківка Київ.губ. Васильківський повіт
1845 год, Таращанский у.
Онисым
Приселка Бродка жительки Помещика Цыбульскаго кр-ки Елены Касияновой, скрывшагося Григория Остапчука, жены, назаконнрожденный сын.
Вивчаю метричні книги с. Старе Переяславського повіту Полтавської губернії (1866-1918 рр).Майже кожного року є записи про народження позашлюбних дітей від 1 до 12 за рік.
Термін покритка вживається вкрай рідко. Перевірила (один рік) по народженню позашлюбних дітей можливість вінчання після ймовірного зачаття - не знайшла жодної відповідності. Вражає цифра. Як це можна пояснити?
Покровская церковь с. Б. Белозерка, 1907 год
запись о смерти
Внебрачный сын Марии Феодоровой Бочаровой Спиридон, из кр-н селения Верхней Белозерки, 5 лет, причина смерти не указана.
Balakyn, какой это год?
Форум працює на PunBB , за підтримки Informer Technologies, Inc span >