1 ( 01-10-2017 09:43:19 змінене litar Л )

Тема: Фірсов / Фирсов

ФІРСОВ Никандр Іванович,
1888, с. Мар'ївка Синельниківського р-ну Дніпропетровської обл., укр., малограмотний, селянин-одноосібник. Заарештований 4.07.30 р. Звинувачення: член к-р повстанської організації. Подальша його доля невідома. Реабілітований у 1991 р.   3т

Коли добром ніхто не дасть нам світла, – Його здобути треба – не молить,
Бо без борні нікчемні всі молитви. І свічки мирної не варта та країна,
Що в боротьбі її не запалила.
Thanks: kbg_dnepr1

Share

2

Re: Фірсов / Фирсов

ФІРСОВ Володимир Кононович, 1892 р.н.,
народився і проживав у с. Проходи, росіянин,
освіта початкова, селянин-одноосібник. Арешт
4.12.1930, звинувачення за ст. 54-8 КК УСРР.
Прокурором Сумського оперсектора ДПУ УСРР
5.02.1931 справа закрита. (ДАСО, ф.Р-7641, оп. 1,
спр. 351).

Поперека, Сенько, Сердюк, Дорошенко, Нужний, Калюжний (село Іваниця,  Сумська обл), Єлисеєнко(Шияновський до  серед. 18 ст.),Фесенко(с.Деркачівка)

Share

3

Re: Фірсов / Фирсов

Фирсов Афанасий Осипович

Дата рождения:     25 апреля 1883г.
Дата смерти:    13 ноября 1937г., на 55 году жизни
Место рождения:     Бердянск, Запорожская область, Украина (ранее Украинская ССР)
Место проживания:     Харьков, Харьковская область, Украина (ранее Украинская ССР)
Место работы:    Архангельская область, Россия
Место работы:    Коломна, Московская область, Россия
Место работы:    Нижний Новгород (ранее Горький), Нижегородская область (ранее Горьковская), Россия
Тюрьма:    Санкт-Петербург (ранее Ленинград), Россия
Ссылка:    Харьков, Харьковская область, Украина (ранее Украинская ССР)
Социальный статус:    Инженер-конструктор, танкостроитель, начальник Конструкторского бюро танкостроения Харьковского паровозостроительного завода им. Коминтерна, создавшего танки БТ-5 и БТ-7, конструктор танка Т-34
Образование:    высшее
Дата ареста:     __ __ 1937г.
Приговорен:    ВК ВС СССР по списку подписанному Сталиным ,Молотовым ,Каганович ,Ворошиловым 13.11.1937, без суда
Приговор:    к высшей мере наказания — расстрелу с конфискацией лично ему принадлежащего имущества
Реабилитирован:    в 1956 году «за отсутствием состава преступления».
Источник данных:    АП РФ, оп.24, дело 412, лист 187 и 200

Post's attachments

Фирсов Афанасий Осипович.jpg
Фирсов Афанасий Осипович.jpg 13.61 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Поиск предков и потомков, сбор информации, генеалогические исследования и построение родовых деревьев для следующих фамилий: Дорошенко, Дик, Верба, Кравцов, ПолОвый, Курбановский, Коноплин, Будников,  Синельник, Каченовский/Коченовский/Коченевский, Родкевич/Радкевич, Роскладка/Розкладка/Раскладка/Розкладко

mtDNA - J1c5
Thanks: litar Л1

Share

4

Re: Фірсов / Фирсов

ФІРСОВ Опанас Йосипович, народився 1883 р. у м. Бердянськ Бердянського пов. Таврійської губ. Росіянин, з торговців, освіта вища, позапарт. Проживав у Харкові. Старший конструктор заводу № 183. У 1930 р. за шкідництво засуджений на 5 років позбавлення волі, звільнений з-під варти достроково у листопаді 1931 р. Заарештований 14 березня 1937 р. як член к.-р. шкідницької організації (ст. 547 КК УРСР) і військовою колегією Верховного Суду СРСР 10 грудня 1937 р. (статті 546, 547, 548, 5411 КК УРСР) засуджений до ВМП з конфіскацією особистого майна. Розстріляний 10 грудня 1937 р. у Харкові. Реабілітований 12 липня 1957 р.

ФІРСОВ Тихін Петрович, народився 1893 р. у с. Лялино Михайловського пов. Рязанської губ. Росіянин, із селян, освіта середня, позапарт., у 1918—1921 рр. член РКП(б), у 1926—1928 рр. кандидат у члени ВКП(б). Проживав у м. Ізюм Ізюмського р-ну Харківської обл. Завідувач кабінету пропаганди ленінізму ІПРЗ. Заарештований 6 березня 1935 р. за к.-р. діяльність (ст. 5410 КК УСРР) і лінсудом Донецької залізниці 17 травня 1935 р. засуджений на 7 років позбавлення волі у віддалених ВТТ. Після звільнення з-під варти проживав у м. Ізюм Харківської обл. Заарештований 23 грудня 1948 р. за антирад. агітацію (ст. 5410 ч. 1 КК УРСР), справу закрито МДБ Північно-Донецької залізниці 19 березня 1949 р. за недоведеності обвинувачення (ст. 197 ч. 2 КПК УРСР). Реабілітований 24 лютого 1994 р.

Реабілітовані історією. Харківська область. Книга 2.

Share

5

Re: Фірсов / Фирсов

БОРОВСЬКИЙ ( ФІРСОВ ) Микола Олександрович, 1895 року народження, м. Варшава. Польща, поляк, освіта нижча, безпартійний. Проживав: м. Маріурль Донецької області, вул. Леніна, буд. № 36. Судовою трійкою при колегії УРСР 8 лютого 1930 року засуджений на 10 років ВТТ. Реабілітований у 1989 році.

Реабілітовані історією. Донецька область. Книга друга. Основна тема тут

Велика Виска -Мокряки і все село; Кухаревський/Кухаревский - звідусіль; Цихаиз/Чехаиз/Чіхаїз - звідусіль; Кейбал - Полтавщина і звідусіль; Гірчак-Горчаков - Луганськ і околиці. Шукаю народження Варвари Григорівни Кодаченко у 1884-1886 роках скоріш за все у Херсонській губерніі, де - невідомо.
Thanks: litar Л1

Share

6 ( 02-04-2019 13:13:47 змінене kbg_dnepr )

Re: Фірсов / Фирсов

Ще про Опанаса Йосиповича Фірсова:

Опанас Фірсов народився у квітні 1883 року у Бердянську в багатодітній сім'ї купця Йосипа Фірсова, в якій виховувалося дванадцятеро синів і три доньки. Батько мав кілька крамниць, володів вісьмома будинками. Він хотів, щоб син продовжив його справу. Але Опанас, закінчивши залізничне училище, вирішив здобути вищу технічну освіту. Його підтримала й дружина Людмила Харитонівна. Продавши її весільний посаг, молода сім'я виїхала за кордон.

Опанас Фірсов закінчив вищу технічну школу в Мітвайді (Німеччина) і політехнічний інститут у Цюріху (Швейцарія). Серед його випускників — 22 лауреати Нобелівської премії (!), зокрема Вільгельм Конрад Рентген і Альберт Ейнштейн.

Фірсов спеціалізувався на дизелях. Молодий дипломований інженер після закінчення навчання, аби набратися досвіду, пішов на завод "Зульцер" простим складальником. Невдовзі його перевели на конструкторську роботу.

Коли почалася Перша світова війна (1914), О.Фірсову запропонували залишитися у Швейцарії. Керівництво заводу гарантувало йому громадянство і чималий заробіток. Але він із дружиною, двома синами і донькою повернувся на батьківщину. Інженера-конструктора Фірсова прийняли на Коломенський машинобудівний завод, де він працював над створенням дизелів для підводних човнів.

+ Читати більше

Після жовтня 1917 року протягом п'яти років Фірсов — начальник губернського управління професійної освіти; наступні п'ять років (до квітня 1927-го) — головний механік заводу "Красная Этна" в Нижньому Новгороді. На початку літа 1927 року колектив заводу провів його на роботу в Миколаїв на Миколаївські об'єднані державні заводи ім. Марті і Бадіна (далі — МДЗ).

У Держархіві Миколаївської області зберігаються чотири облікові й особисті заводські картки О.Фірсова. З них ми маємо нехай і невелику, але цінну інформацію про період його роботи в Миколаєві.

24 червня 1927 року О.Фірсова прийняли на посаду помічника головного інженера й завідувача дизельного будівництва заводу з окладом 450 рублів на місяць. З 24 лютого 1928 року його призначають головним інженером з дизельного будування.

У Державному архіві Миколаївської області зберігається "Обвинувальний висновок у справі про контрреволюційну шкідницьку групу на Миколаївських об'єднаних суднобудівних заводах імені Андре Марті". З тих, хто проходив у справі Миколаївського окружного відділу ДПУ, 17 осіб було під слідством, і до суду передано справи на 10 осіб, зокрема й на О. Фірсова. У справі зазначено: "Більшість з них — колишні дворяни, офіцери, запеклі противники Радянської влади. Ось їхнє коротке соціальне минуле і політична фізіономія".

О.Фірсов потрапив під кампанію чисток серед представників старорежимного стану. До них Фірсова зарахували, бо він свого часу навчався за кордоном. Висунули йому безглузді звинувачення за сімома шкідницькими актами, у результаті яких "було зруйновано завод "Темвод", побудований 1916 року, вартістю 12 млн рублів, зруйновано завод "Ремсуд", обладнаний для будування підводних човнів, а також проводилася робота зі зриву й подовження строків будування військових та комерційних суден і перевитрачання коштів" тощо.

Щодо Фірсова у справі сказано: "...прибув на завод для розвитку робіт з випуску суднових дизелів потужністю 1400 сил фірми "Зульцер". Є учасником контрреволюційної шкідницької групи на Миколаївських державних суднобудівних заводах імені А.Марті, знаючи про те, що дизелі "Зульцер" можна... випускати з наявним інструментом, наполягав на тому, що для їх випуску необхідно замовити інструмент за кордоном, через що випуску дизелів не розпочали". У документах слідства зазначено: "для виконання замовлень було закуплено чотири пари дизелів на фірмі "Зульцер" вартістю 1,5 млн рублів золотом".

На 73-му аркуші справи читаємо: "У червні 1927 р. для організації робіт із виготовлення дизелів фірми "Зульцер" за укладеним з ними ліцензійним договором на МДЗ одночасно прибули головний інженер із дизелебудування Фірсов, його заступник Купріянов і нач. ливарних цехів Лясковський. Причому з моменту надходження було поставлено умову, за якою завод зобов'язаний був прийняти обов'язково всіх трьох на вищевказані посади, інакше жоден з них не погодиться залишатися.

Фірсов свого часу кілька років працював у Німеччині у фірмі "Зульцер" і близько був знайомий із Купріяновим і Лясковським".

Ставилися Фірсову у провину й інші факти, які є плодом фантазій слідчих. Так, ряд осіб, які проходили в справі, — вихідці з дворян, колишні офіцери царської армії. Але вони були освіченими фахівцями й відповідали всім вимогам, що необхідні для виконання професійних обов'язків.

Маючи досвід роботи на фірмі "Зульцер" за кордоном, О.Фірсов як ніхто знав увесь технологічний ланцюжок виробництва дизелів. Але хіба це мало значення, коли було відкрито гучну справу щодо "групи шкідників"? До того ж ряд свідків дав абсурдні показання проти Фірсова та його колег. Притягнуту за вуха "діяльність групи" видно зі схеми, складеної співробітниками ОДПУ. До неї було включено: колишнього директора-розпорядника заводу "Наваль" М.Дмитрієва, який проживає у Франції, Німецьке консульство в Харкові, посольство Німеччини в Москві, безпосередньо фірму "Зульцер" у Німеччині. Під час слідства О.Фірсов і П.Лясковський винними себе не визнали. Більшість "шкідників" отримали різні строки у в'язниці і таборах, у низці випадків — з конфіскацією майна.

З облікової заводської картки видно, що 30 серпня 1929 року О. Фірсов звільнився з заводу ім. А. Марті за власним бажанням. Він виїхав до сім'ї в Ленінград. Там його запросили на завод "Русский дизель".

1930 року розпочався процес у справі членів Промпартії. Серед обвинувачених був близький знайомий Фірсова, та ще була свіжа в пам'яті ОДПУ "миколаївська справа". Фірсова заарештували і засудили до ув'язнення в концтаборі на п'ять років.

Однак гострий кадровий голод на фахівців невдовзі вирішив питання на його користь. 18 вересня 1931 року Фірсову (рішенням комісії ОДПУ) строк ізоляції, що залишився, замінили умовою повної несвободи — роботою в одній з перших "шарашок", що з'явилися в Москві. Цим жаргонним словом називали НДІ й КБ тюремного типу НКВС/МВС СРСР, у яких працювали ув'язнені вчені, інженери, техніки. Через "шарашки" пройшло багато видатних учених, інженерів і конструкторів. Ув'язнені "шарашок" створили безліч нових моделей військової техніки й озброєння.

Саме тут Фірсов почав займатися проблемами танкобудування, звідси 1931 року під охороною його відправили до Харкова на завод ім. Комінтерну. Там тоді активно розвивався один із центрів танкобудування в СРСР.

У КБ заводу його зустрів сильний колектив конструкторів. Із Фірсовим справа пішла швидко. 6 грудня 1931 року він очолив спеціальне конструкторське бюро машинобудування — секретне танкове КБ. За свідченнями сучасників, О.Фірсов із головою поринув у роботу. Він перебував під цілодобовим контролем ОДПУ. Жив при заводі сам. Сім'я залишилася в Ленінграді.

Опанас Йосипович був інженером з енциклопедичними знаннями, умів добре й чітко організувати свою роботу і роботу підлеглих. Його акуратність була прикладом, і багато хто намагався перейняти цю рису. Стриманий, урівноважений у спілкуванні, як високий професіонал Фірсов прагнув свій безцінний досвід передати підлеглим. Він направляв конструкторів на курси механіків-водіїв: поєднував теорію з практикою. Разом із підлеглими вивчав технічні новинки іноземних фірм, заохочував вивчення іноземних мов тощо.

Під керівництвом О.Фірсова було створено танки БТ-5 і БТ-7. 1935 року його нагородили однією з найвищих на той час нагород — Почесною Грамотою ЦВК СРСР.

1935 року ХПЗ передав танк БТ-7 у серію. Завод нагородили орденом Леніна, О.Фірсова — орденом Червоного Прапора.

Велика дружба пов'язувала головного конструктора з керівником дизельного відділу заводу К.Челпаном, майже його земляком, уродженцем села Чердаклі Маріупольського повіту. Челпан неодноразово свідчив, що для створення нового дизельного мотора багато зробив О.Фірсов.

1936 року О.Фірсова звинуватили у шкідництві через вади в коробках передач танків БТ-7, відсторонили від керівництва КБ. За короткий час було розглянуто кілька рішень нової коробки передач, з яких у виробництво пішла конструкція, розроблена під керівництвом О.Фірсова О.Морозовим. Фірсов проектує встановлення вогнемета і димових приладів на танк, особисто зустрічає і вводить у суть справи нового керівника КБ М.Кошкіна.

Та "миколаївська справа" відіграла фатальну роль. 15 березня
1937 року О.Фірсова заарештовують. У групі "шкідників" з-поміж працівників заводу й військового приймання АБТУ РСЧА були директор заводу І.Бондаренко і К.Челпан. 10 грудня 1937 року вирок О.Фірсову виконали — його розстріляли. А 1956-го реабілітували "за відсутністю складу злочину". Але навіть після реабілітації його ім'я забули до кінця 1980-х.

Діти з гідністю й честю пронесли через усе життя прізвище батька і пам'ять про нього. Старший син Ігор під час Другої світової війни з перших днів пішов добровольцем на фронт і загинув, захищаючи Ленінград. Дочка Ольга як першокласна альпіністка 1941 року маскувала шпиль ленінградського Адміралтейства від нальотів німецької авіації, нагороджена орденами. Син Олег став інженером-дизелістом, головним конструктором суднобудівного заводу в Ленінграді, лауреатом Державної премії СРСР.

https://dt.ua/HISTORY/tvorci-legendarno … 7004_.html


imena.mk.ua/?056/15

Лариса Васильева, Игорь Желтов, Галина Чикова. ПРАВДА О ТАНКЕ Т-34, 2005 г. https://www.ozon.ru/context/detail/id/25426523/

Лариса Васильева. Николай Кучеренко. 50 лет в битве за танки СССР

Пошук предків: Глушак (Брянськ.) Ковальов Федосенко (Могилевськ.)
Оглотков (Горбат. п. НГГ) Алькин Душин Жарков Кульдішов Баландин (Симб. губ.)
Клишкін Власенко Сакунов Кучерявенко (Глухів)
Кириченко Бондаренко Білоус Страшний (Новомоск. Дніпроп.)
Thanks: litar Л1

Share