Re: Записи у сповідних росписах
Аж ручаюся й присягаюся, що так і було, як п. AppS каже!
Міжнародний генеалогічний форум * International Genealogical Forum |
Ви не ввійшли . Будь ласка , увійдіть або зареєструйтесь .
Аж ручаюся й присягаюся, що так і було, як п. AppS каже!
Сповідна 1802 року
племянница Ефросиния Иванова гузунтиха вдова 51(1751)
Що може означати це ГУЗУНТИХА? Де наголос?
Воно точно з малої написане? Як варіант - це чоловіче прізвище в народній формі
Часто зустрічав Ткачиха (Ткач), Кравчиха (Кравець), Носиха (Нос) і т.п.
Воно точно з малої написане? Як варіант - це чоловіче прізвище в народній формі
Часто зустрічав Ткачиха (Ткач), Кравчиха (Кравець), Носиха (Нос) і т.п.
Тоді ще не рідко прізвища, ім'я та по батькові з маленької писали - залежало від самої букви, як її велику писар писав.
Може я перші 2 літери не правильно прочитала ?... Тоді давайте разом роздивлятися...
Ну так, здається Ви вірно прочитали. Майже впевнений, що це прізвище. А скажіть, якісь ще документи по цій церкві або цьому селу вивчали? Часом не траплялося людей із прізвищем Гузун чи щось таке?
Ну так, здається Ви вірно прочитали. Майже впевнений, що це прізвище. А скажіть, якісь ще документи по цій церкві або цьому селу вивчали? Часом не траплялося людей із прізвищем Гузун чи щось таке?
Прізвища знаю дуже добре, це село Півні - ось список http://forum.genoua.name/viewtopic.php?pid=15508#p15508
Нажаль у мене не має ніякої прив'язки ні до якого прізвища, я думала що це прізвисько по якійсь професії. Там був запис - Анна прядка
Ця жінка приписана племіницею у довгому списку родини лісника, має з ним одне побатькові, у того повно одружених синів які по метрикам по народженню їх дітей теж записують лісниками, дітей у неї немає, та не зрозуміло кому вона у її віці є племіницею...
Прізвища Лісник у парафії у пізніші роки немає.
Може це Гузун є прізвиськом її покійного чоловіка?
Дуже дякую за допомогу, якщо щось віднайдеться - напишу
Может быть Григорий - отчим? А его жена Агриппина имеет своего сына Иосифа от первого брака?
nfs79,
Я думаю в начале странички должны быть брат или братья Иосифа Голуба. если так, то Григорий это их отчим, а Агрипина их мать, но как бывает часто писарь напутал с возрастом.
Я так понимаю 161 имя - КОДРАТ или КОДР?
Я так понимаю 161 имя - КОДРАТ или КОДР?
Кодрат или Кондрат или Кiндрат
nfs79,
Судя по записям Иосиф не обязательно сын Тимофея. Было бы конечно проще, если у Вас есть возможность посмотреть ещё исповедки на пару лет вперёд или назад.
А что написано после "мать Иосифа" и перед "жена Агриппина"?
А что написано после "мать Иосифа" и перед "жена Агриппина"?
..а Григорьева жена...
nfs79,
Судя по записям Иосиф не обязательно сын Тимофея. Было бы конечно проще, если у Вас есть возможность посмотреть ещё исповедки на пару лет вперёд или назад.
Ок глянем.
Это исповедка за 1800.(по идеи есть 1796 и 1815)
Интересна сама запись...такое накрутили)))
Ще один приклад помилок у сповідках.
На зображені фрагменти двох сповідок:за 1796 та 1800 роки.
Замість віку Евфросінії - 59 записали 29, а її сину Григорію , замість 23 - 3.
Це ще раз доводить, що людський фактор дуже часто присутній в сповідках.
А ще зміна імені Феодосія на Феодора
А ще зміна імені Феодосія на Феодора
Що можна з писарів вимагати, коли моя знайома родом з Голованевського р-ну ...ської обл. не знала, як рідну матір, яку звали Федоня, у документах писали - Феодосія, Феодора чи ще як.
Исповедки не та вещь, которой стоило бы безоговорочно доверять. В один год человеку может быть 60 лет, а на следующий уже 80, или наоборот: из года в год в течении нескольких лет человек всё молодеет и молодеет. Есть "косяки" и с ФИО.
Я вже один раз питав на форумі ,щодо "зміни статі" у сповідках http://forum.genoua.name/viewtopic.php?pid=49987#p49987 пост#152
Вчора натрапив на інший випадок
1794
1796
1800
1815
1823
Анна Швець у 1815 році стає Аннанієм Швецом(видно виправлення у сповідці)....,а потім знову Анною (1823)
Доречі жіночка ніколи не була одруженою.
Може дійсно була якась вада?
А що, гермафродитів раніше не було?
А що, гермафродитів раніше не було?
Різні були, є і будуть люди на землі.
Мене більш цікавить ФАКТ таких записів. ЦЕ помилка писаря чи ні...
Скоріше, то не помилка писаря.
Різні були, є і будуть люди на землі.
Мене більш цікавить ФАКТ таких записів. ЦЕ помилка писаря чи ні...
Ви самі навели дуже цікавий доказ того, що такі люди були... а ми знаємо такж що і є, та мабуть й будуть...
У Ваши сповідках чітко видно виправлення з запису поміж жінок на запис серед чоловіків... шукала себе ця людина... не легко їй було...
Ось посилання на стару дискусію у другій темі http://forum.genoua.name/viewtopic.php?pid=15034#p15034 , там також це питання обговорювалось... почитайте
Пару тижнів тому у Facebook обговорювали порядок за яким слідують записи у сповідалках.
У зв'язку з тим, що з часом обговорення кане в безодню FB, вирішив винести свої дописи тієї дискусії з прикладами у цю тему.
Далі йдуть цитати з FB:
Номери дійсно не обов'язково означають географічну близкість, але практика показує, що зазвичай родичі в сповідалках та ревізіях йдуть поруч. Скоріш за все переписували "кутками", а як відомо, родичі так і жили.
Що до того, хто коли прийшов. Я ніколи не бачив, щоб сім'ї були розкидані по сповідалках. Більш того, відомо, що у певні дні жінки до церкви не могли приходити. Тобто, якщо би сповідалка відображала хто коли прийшов до церкви у сповідальний день, то близько 10 відсотків жінок села були відсутніми у кожній сповідалці. Але ми цього не спостерігаємо. Тобто, це дійсно скоріше перепис прихожан певної церкви.
... хто коли зайшов і чи зайшов взагалі, не мало значення. Це просто був перепис прихожан, в якому вони слідували як правило в родинному порядку просто тому, що так було простіше священнику.
Я часто спостерігав, що з року в рік порядок сімей однаковий. І вік переноситься з усіма торішніми помилками збільшений на одиницю Тому і роблю висновок, про те, що сповідалки, як правило, просто переписувались з минулорічних.
...А жінки до того, що у певні дні вони не могли заходити до церкви. Тим не менш, ми не бачимо, що хтось відсутній, як правило вся сім'я у повному складі. Я вже не кажу про заслаблих та немічних. Це вказує на те, що фактична явка на сповідь і згадка людини в сповідалці не завжди одне й те саме.
От, як обіцяв, підтвердження того, про що казав вчора. Дві сповідалки по одному приходу. Між ними - 2 роки (1816 та 1818).
Це прізвища голів сім'ї та їх вік у сповідалці 1816 року (перші 6 записів по посполитим):
3. Сидоренко - 61
4. Голотиха - 71 (її син Сидор Голотенко - 27)
5. Майстренко - 45
6. Самойленко - 42
7. Гуриненко - 36
8. Саченко - 23
Це прізвища голів сім'ї та їх вік у сповідалці 1818 року (тобто через 2 роки):
3.Сидоренко - 63
4. Сидор Голотенко - 29 (вдова Голотиха скоріш за все померла)
5. Майстренко - 47
6. Самойленко - 44
7. Гуриненко - 38
8. Саченко - 25
Тобто, першими у церкву у 1816 та через 2 роки у 1818 прийшли ті самі сім'ї у тому самому порядку? Співпадіння? Можливо. Але і наступні за ними сім'ї за дивних обставин також розміщені так само (повірте на слово, якщо цікаво, можу розмістити і наступні листи). Якби була сповідалка 1817, то я впевнений, що й там порядок був би тим самим. З цього висновок - як рано не вставай, а капці взує той, що й торік smile смайлик Або, якщо серйозно, то список не залежав від того хто яким прийшов. Хоча в інших приходах могло бути по іншому, не буду сперечатися
А от табличка, про яку йшла мова. Як бачимо, сповідалися та причастилися всі 100 відсотків дорослого населення (старше 7 років). Не сповідалися 72 хлопчиків та 84 дівчинки ("за малолетствомъ").
Скажите, пожалуйста, исповедные ведомости писались в церкви по памяти священника 1 раз в год? Или уже перед самой подачей в протопопию он обходил дворы и вспоминал в лицо, кто был у исповеди и Причастия а кто нет? с ув. ко всем.
Скажите, пожалуйста, исповедные ведомости писались в церкви по памяти священника 1 раз в год? Или уже перед самой подачей в протопопию он обходил дворы и вспоминал в лицо, кто был у исповеди и Причастия а кто нет? с ув. ко всем.
Я не бачив інструкції, але з досвіду роботи зі сповідками можу сказати, писалася сповідка маючі перед очима стару (як писалася найперша, не знаю), інколи видно якого року був зразок, коли навіть вік повторювався один в один.
Коли не коли проходила "ревізія", й роки повнолітніх (з 21 року) всі округлені до 25, 30, 35 тощо.
Після, декількох років (за звичай 2-3) просто додавалися роки до зразка.
Інколи зустрічаєш бідну дитину якій вже три роки пишуть вік "полугода", й думаєш- Боже, воно хоч заміж вийде старшим ?
Звичайно, чим менший вік, тим менша похибка, та все ж...
Якщо писарь вказує вік у тижнях, тоді можна досить точно визначити народження, якщо ж найменше в нього 1(рік), то найточніше Ви можете вказати 1791-1792рр, маючі на увазі, що трапилася подія з кінця весни 1791 року до весни 1792 року. Ну це якщо, як у мене, сповідка складалася після Пасхи. А буває, що це відбувається восени.
Порядок запису вірних трохи змінювався кожного року- то з північніше церкви починали, то від кума. Але змінювалися великими групами, а не як карти тасували.
Взагалі кожен піп по своєму вів.
Ви не перевіряли, чи в рік дивного запису (Аннаній) не змінився священик або писар? Якщо маєте копії, то це легко перевірити. І чи за цей рік якісь інші відхилення від інших сповідок спостерігаються?
Можливо, змінився священик/писар, і новий, ще погано знаючи парафіян, накрутив при складанні сповідки.
Мене більш цікавить ФАКТ таких записів. ЦЕ помилка писаря чи ні...
Исповедные ведомости начались в 1730 г. при Петре 2 (за 5 дней до его смерти).
litar Л, Наталия - скорее дочь Иосифа (№ 203), ее забыли записать до Лукии.
В записи о браке она записана Наталия Ерофеева Свинарук. Вот я и ломаю голову.
litar Л, А там щось після "Наталія" дописано. Ні, вона правильно вписана, після Лукії Свинарчучки (чітко видно, не Свинаручки). Мабуть, Наталія падчерка Лукії, а Ярош (Єрофей), рідний батько Наталії, помер і був старший років на 5 і більше за Лукію.
litar Л, Лукия Никитова Свинарчучка проживала в одном дворе (51-м) с семьей Иосифа Федорова Ткачика(?), так же как и другие товариСЧи: Параскева Яковова(?) племяница, Димитрий Иосифов ...нчук и 78-летний Конон, которого записали 207-м мужеска пола и 205-м ж.п.
По поводу Наталии, согласен с вариантом Алёны. Записано "Наталiя дочь их".
Форум працює на PunBB , за підтримки Informer Technologies, Inc span >