Тема: Генеалогія на уроках історії в середній школі
Мета, ціль та завдання для такого уроку Родового ПАТРІОТИЗМУ.
Для початку маленький ліричний відступ від теми.
20-ть з гаком років захоплення родознавством привело особисто мене до вступу вже в зрілому віці (як заповідав "т. Лєнін": вчитись, вчитись і вчитись...), до одного із спеціалізованих вузів в галузі історичної науки - Інститут історичної освіти НПУ ім. М.П.Драгоманова. Ступінь бакалавра опанував в минулому році - корисна річ, ця академічна наука , зараз на стадії опанування фаху спеціаліста.
І от перед мною стоїть "сташне" та відповідальне завдання - пройти практику в середній школі, надати якісь елементарні знання з історії для учнів старших класів.
Існує щире бажання не читати важливу для ЗНО інформацію по підручнику, а дати (якщо дозволять) стислі та інтригуючі зародки знань по родознавству. Зацікавти підлітків їх родоводом та спонукати для познання себе, через вивчення свого коріння, до діалогу з батьками, або дідусями і бабусями в час складання генеалогічного дерева, аналізу етиміології своїх родових прізвищ, опису побуту та місцевосцей де мешкали їх предки.
Викликати патріотичні почуття до свого міста та краю.
Посібники, як це робити з класичної точки зору, маю (сухої викладки матеріалу), але є прагнення не просто відчитати надцять годин і оцінити кращих, а викликати захоплення родоводом.
Які будуть ідеї у шановного товариства?
З повагою, Віктор.
П.М. Можливо, що ця тема знайде своє продовження у вигляді розвитку та популяризації генеалогії. В проведені серед школярів та дорослих генеалогічних студій та конкурсів: "мій рід в історії Батьківщини".
Сили, шчо в твоjij движель глубинi,
Краплоу, шчоб боiу смiлijше стоjати,
даj i мiнi!