1

Тема: Довідка

Огляд та обговорення питань пов'язаних з пошуком інформації про особу.

Головний принцип теми "Маєте цікавий матеріал або пошуковий досвід - поділіться зі спільнотою"

З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: olyvd, kbg_dnepr, Alexxander4

Поделиться

2 (24-10-2014 12:21:08 отредактировано ovchar)

Re: Довідка

Методичні рекомендації архівних установ щодо пошуку документів про особу

Документи про народження, одруження, смерть
-       до 1917 метрична книга конфесії (православної, римо (греко) - католицької,
реформатської, баптистської та іудейської). Зазвичай знаходиться у церковному фонді відповідної конфесії в обласному архіві чи Центральному державному історичному архіві України м. Київ (ЦДІАК України) або Центральному державному історичному архіві України, м. Львів (ЦДІАЛ України)

-       після 1917 книга реєстрації актів громадянського стану (не виокремлювалася за релігійною ознакою була єдиною для всіх громадян, незалежно від їх віросповідання). Книги строком зберігання понад 75р. передаються на зберігання в обласні архіви, інші зберігаються у обласних (районних,міських) відділах РАГС

Місце проживання
-       до 1917 для сільського та міського населення:посімейний список та ревізька казка,що знаходяться на зберіганні в обласному архіві у фондах волосних(повітових) управ та міської думи для посімейних списків чи у фондах казначейства для ревізьких казок. Інформацію про міське населення можна отримати також з "обивательської" книги що повинна зберігатись у фонді поліцейської управи або міської думи. Для деяких регіонів можна використати переписні листи 1897(для прикладу є на зберіганні у Державному архіві Київської області, Державному архіві Харківської області та Державному архіві Одеської області (по місту Одеса)) та подвірні сільськогосподарські переписи 1916р.(наприклад Державний архів Чернігівської області, Державний архів Херсонської області)
-       після 1917 для сільського населення: список подвірний чи платника податку що знаходиться у фондах виконавчої влади села(району,області) обласного архіву та погосподарська книга зберігається у фондах сільської ради і на зберігання до обласних архівів поки не передавалася.для міського населення: домова книга,що зберігається вфондах міліції та житлових контор за довоєнний час в обласному архіві та паспортному столі житлово-експлуатаційній конторі міста у післявоєнний час і на зберігання до обласних архівів поки не передавалася.

Універсальним документом з якого можна дізнатися про особу і її місце проживання до 1917р є сповідний розпис який зберігається у церковному фонді відповідної конфесії в обласному архіві.

Трудові відносини та служба у збройних силах
-       до 1917 для чиновників: формулярний(послужний)  список знаходиться у фондах організації в якій працювала особа чи фонді канцелярія губернатора обласного архіву. Місцем зберігання можуть бути фонди центральних органів які треба шукати у Центральному державному історичному архіві України м. Київ (ЦДІАК України) та Російському державному історичному архіві для священнослужителів: клірова відомість зберігається у церковному фонді відповідної конфесії в обласному чи центральному архіві для військовослужбовців: формулярний(послужний)  список для офіцерського складу знаходиться уфондах губернського(повітового) військового начальника обласного архіву,військовій частині, де проходив службу, фонди якої зазвичай зберігаються в Російському державному військово-історичному архіві. Для рядового складу особових справ не заводили тому про військову службу можна дізнатись зі списків запасних, ратників що знаходяться у фондах губернського(повітового) військового начальника.
-       після 1917 основним документом для всіх громадян є особова справа,яка знаходиться в фондах організації, де працювала людина, і після завершення строку зберігання(чи ліквідації) передається до фондів трудового архіву області(району) та обласного архіву. Для військовослужбовців особові справи
зберігаються у військкоматах, архіві міністерства оборони України, Російському державному військовому архіві, центральному архіві міністерства оборони Росії.Особові справи правоохоронних органів шукайте в архіві міністерства внутрішніх справ. Документи про трудову діяльність священнослужителів за довоєнний час можна знайти у фондах виконавчої влади області та фондах НКВС у обласному архіві, а післявоєнний час представлений в архівах церков(консисторій).

Документи про освіту у вигляді особових справ,списків учнів(студентів) та книг реєстрації виданих свідоцтв(дипломів) слід шукати у фондах учбового закладу(до 1917 знаходяться в обласному архіві, після-обласний архів або заклад освіти) та фондах органу вищого рівня управління освіти (до 1917 фонди канцелярії попечителя учбового округу, після - фонди районного(обласного) відділу освіти)

Відомості про майнові права громадян  відображені в документах нотаріальних контор, судових установ та для радянського періоду ще додатково представлені фондами міських та районних відділів комунального господарства, виконкомів (районних, міських тасільських) рад.


З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: olyvd, kbg_dnepr, Алёна, ГіП, budash, Artemija, borisovichi, Alexxander8

Поделиться

3

Re: Довідка

Документи про нагородження – держархів області, архівні відділи в районах, нагородна група облдержадміністрації


Документи про членство у комуністичній партії -  держархів області, Центральний державний архів громадських об'єднань України (ЦДАГО України). Якщо відомо номер партквитка то можна звернутись до російського державного архіву соціально-політичної історії


Документи про службу  і  роботу  в  радянській  армії  в  часи Великої Вітчизняної  війни  і перші повоєнні роки, про  загиблих  і пропавших безвісти – Центральний архів Міністерства оборони Російської федерації.Списки ветеранів ВоВ слід шукати у військоматі місця проживання особи та  облдержадміністрації. Сповіщення про загибель можливо віднайти у фондах Меморіальний комплекс "Національний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років".


Документи про поранення та лікування в госпіталях в роки війни – Військово-медичний музей  Міністерства  оборони  Росії  


Документи про участь  у  партизанському  русі –  держархів  області, Центральний державний архів громадських організацій України 


Документи про переселення  з Польщі,  Чехословаччини –  держархів  Львівської області , держархів області 


Документи про перебування на окупованій території, у концтаборах, гетто, на примусових роботах у Німеччині та інших країнах Європи у 1941-1945 роках -держархів області 


Документи про  репресії, депортації, розкуркулення, позбавлення виборчих прав -управління  СБУ,  МВС, держархів області Подробиці http://forum.genoua.name/viewtopic.php?id=1705


Документи про перебування у дитячому будинку - за довоєнний час  у держархіві області у фондах дитбудинків або у вигляді списків вихованців в фонді губернська(окружна) інспектура народної освіти та виконкомів різних рівнів; Документи  дитячих будинків, будинків  немовлят  за  повоєнний період  зберігаються  у  різних  відомчих  архівах  установ області Установи для дітей – сиріт та тих, хто залишився без батьківського опікунства дошкільного віку, входять до системи установ охорони здоров’я(Управління охорони здоров’я облдержадміністрації). Діючі дитячі установи дошкільного (“дома ребёнка”, “детдома”) зберігають свої документи у своєму відомчому архіві (за місцем розташування установи). Установи для дітей–сиріт  та  тих,  хто  залишився  без  батьківського опікунства,  шкільного віку  входять до системи установ освіти(Управління освіти і науки  облдержадміністрації).

З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: olyvd, Artemija, kbg_dnepr3

Поделиться

4

Re: Довідка

Пошук документів про переселення до 1917р.

Єдиного фонду про переселення в архівах не існує. Для того, щоб знайти інформацію звідки пересилися Ваші предки потрібно спочатку дослідити метричні книги, ревізькі казки, посімейні списки  регіону проживання родичів.Саме ці документи зможуть підтвердити чи спростувати факт переселення.Далі пошуки списків переселенців слід продовжувати з дослідження в обласному архіві місця проживання предків фондів:
-волостного правління;
-губернської(повітової) казенної палати;
-канцелярії губернатора та губернскького праління;
-консисторії (оскільки при зміні єпархії консисторія робила запит на факти перевірки даних парафіян до єпархії попереднього місця проживання)

З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: Алёна, Artemija, kbg_dnepr3

Поделиться

5

Re: Довідка

Особові справи пенсіонерів довоєнного часу, якщо не були знищені війною, зберігаються в державних архівах області у фондах інспектура(відділ) соціального забезпечення окружного (повітового,районного) виконавчого комітету ради депутатів трудящих; справи на пенсіонерів  післявоєнного часу слід шукати у відділах Управління праці та соціального захисту населення місця проживання особи оскільки саме цей орган займається веденням персоніфікованого обліку осіб, які мають право на пільги, передбачені чинним законодавством.

З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: Artemija, kbg_dnepr2

Поделиться

6

Re: Довідка

ovchar пишет:

Особові справи пенсіонерів довоєнного часу, якщо не були знищені війною, зберігаються в державних архівах області у фондах інспектура(відділ) соціального забезпечення окружного (повітового,районного) виконавчого комітету ради депутатів трудящих; справи на пенсіонерів  післявоєнного часу слід шукати у відділах Управління праці та соціального захисту населення місця проживання особи оскільки саме цей орган займається веденням персоніфікованого обліку осіб, які мають право на пільги, передбачені чинним законодавством.

Несколько лет назад я ездила в Пенсионный фонд, где стояла на учете бабушка. Все без проблем было, даже доказательство родства не спросили, всю картотеку предоставили....вот только дел на умерших до 1991 года уже не было - уничтожены. Возможно, что не везде так.

Спасибо сказали: kbg_dnepr1

Поделиться

7

Re: Довідка

Скільки років зберігається пенсійна справа після смерті пенсіонера?
Відповідно до п. 680 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.04.2012 р. за № 571/20884, строк зберігання пенсійних справ (заяви, довідки, висновки лікарів, медико-соціальної експертної комісії; протоколи про призначення пенсій; довідки про заробітну плату, трудовий стаж тощо) становить 25 років після припинення виплати пенсії. Далі  рішення про внесення до НАФ або знищення цих документів ухвалюють експертно-перевірні комісії (ЕПК) державного архіву.

З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: Artemija, kbg_dnepr, Alexxander3

Поделиться

8

Re: Довідка

Директор ЦДІАК України Ольга Музичук взяла участь у прямому ефірі програми "Громадська приймальня" ТК "Київ" за темою «Генеалогічне дерево: як віднайти своє коріння?».

З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: Алёна, LuckyLuke, budash, bobrownik4

Поделиться

9

Re: Довідка

Як знайти своє коріння? Дніпропетровець 8 років досліджує власний родовід

Де моє коріння? — хоча б раз у житті запитує себе кожна людина. Як від бажання дізнатися більше про своїх предків перейти до конкретних дій? Про це хотіли б дізнатися і читачі «Зорі». Тож наш кореспондент звернувся до молодого дослідника з Дніпропетровська Олександра Сухомлина.
gorod.dp.ua/news/104560

З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: Алёна, Мариненко, bobrownik, ГіП, litar Л6

Поделиться

10

Re: Довідка

ovchar, спасибо!!!
Отличная статья!!!

немного цитат smile:

Багато дослідників родоводу створюють сайти, присвячені своїм пошукам, зазвичай вони названі за прізвищем даного роду. Існують великі інтернет-форуми, де сотні людей діляться досвідом пошуку. Найвідоміші Міжнародний генеалогічний форум Geneo-Генео (http://forum.genoua.name/) та генеалогічний форум Українського геральдичного товариства (uht.org.ua/forum/viewforum.php?f=6). На форумах та їх тематичних розділах, присвячених історії окремих родів, можна знайти цінні вказівки на маловідомі опубліковані джерела, архівні джерела, є можливість побачити результати пошуків аматорів, спитати у них поради.

На засіданнях товариства виступають з доповідями не тільки його члени, а й історики з Дніпропетровська та інших міст. Обговорюються і досвід пошуків свого коріння, і нові тенденції у генеалогії. Зокрема, на засіданні товариства у квітні цього року Катерина Борисівна Глушак розповіла про новий напрям — ДНК-генеалогію, поширену у країнах Західної Європи та США. Цей метод дозволяє виявити у світі людей, ДНК яких співпадає з вашим, визначити ступінь та достовірність спорідненості.

http://kartinki-cvetov.ru/images/bukety/buket-69.jpg

Поиск предков и потомков, сбор информации, генеалогические исследования.

https://www.youtube.com/watch?v=i33RIe4TEpE https://www.youtube.com/watch?v=srru9cQ7Eqk
Спасибо сказали: LuckyLuke, ktaras, ГіП, litar Л4

Поделиться

11

Re: Довідка

Я как светило ДНК-генеалогии... Кто бы спорил!

Пошук предків: Глушак (Брянськ.) Ковальов (Могилевськ.)
Оглотков (Горбат. п. НГГ) Алькин Жарков Кульдішов Баландин (Симб. губ.)
Клишкін Власенко Сакунов Кучерявенко (Глухів)
Кириченко Бондаренко Білоус Страшний (Новомоск. Дніпроп.)
Спасибо сказали: ГіП, budash, iromko3

Поделиться

12

Re: Довідка

Євген Чернецький, генеалог, канд. істор. наук 
Генеалогічне дослідження як інструмент порозуміння поколінь
Зміст статті:
Історія роду, або Чиї ми нащадки?
Організація пошукового процесу
Старт генеалогічного дослідження: започатковуємо архів
Створюємо картку особи
Укладаємо генеалогічну таблицю
Продовжуємо дослідження родоводу
Ресурси бібліотек
Ресурси архівів
www.biblioteka.com.ua/modules.ph … mp;pid=350

З повагою, Сергій Овчаренко
Спасибо сказали: kbg_dnepr, Алёна2

Поделиться